lördag 31 maj 2008

Aktiveringsmojengen!

Jag tackar så mycket för "flitpriset".

Bixi har testat aktiveringsmojengen och nog blev det aktivering alltid. Det var en flaska där man la i lite smågodisar - i flaskhalsen låg det en tamp med en knop i var ände - alltså en knop inne i flaskan och en utanför. Mao kunde Bixi ta tag i tampen och svinga runt med flaskan. Eller så krafsade hon på flaskan så den snurrade runt. Och när den damp i golvet så kanske det trillade ut en godis. Men bara kanske... så Bixi blev mer och mer frustrerad och ihärdig i sina försök. Ibland blev det godis i bland inte. Vi blev dock lite oroliga för fönster o nyinköpta TV:n när det svingades runt så när detta pågått en stund och Bixi verkade något överaktiv (hehe) så fick vi helt enkelt gömma mojengen ett tag.
Den hette föresten BUSY BUDDY TUG-A-JUG och för en godisintresserad jycke blev det minsann aktivering.

Bixi och matte bugar och tackar.

Matte hade nog behövt mer än vårens träningar för på sista tävlingen i fredags kväll i Stenungsund så kan jag inte annat än slå mig själv på fingrarna för att jag sumpade ett 1:a pris. Trots att det var rejält varmt tyckte jag i början att det gick ganska bra.
Plats + rutan 10, läggande 9, fritt följ + ink m ställ + helhet 8, apport + fjärr 7.
Bixi som inte gillar värme var ganska flåsig när vi kom till sista momentet hopp- sitt-hopp. Det var då jag fick hjärnsläpp och när tävlingsledaren frågar om han skulle höja hindret så sa jag bara neeej utan att tänka mig för. Hindret låg nog på 70cm och Bixi är inte bra på att hoppa högt. Jag skulle naturligtvis sagt till honom att ta bort en planka men av någon outgrundlig anledning gjorde jag inte det. Bixi flåsade och gick fram till hindret vände sig om och tittade på mig - nädu matte lilla det där fixar jag inte idag = o poäng.

Suck o håhåjaja - så blev det 155 poäng o ch ett 2:a pris igen.....
Skam den som ger sig... Vi ses väl den 14/6 :-))

(Hé)Lena o Bixi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Attans! Men oj vilka fina poäng du hade fått om hoppet funkade!!
Jag & Narni har varit och gjort ungefär samma vända på Lysekils BK, där vi nollade vittringen... Det är väl det som är tjusningen med sporten? Att man aldrig riktigt vet hur det går?
Ha det bra i solen!
Carina & Narniparni

Anonym sa...

Ni gjorde det ju jättebra ända tills nollan, men nästa gång så går det vägen skall du se

Ha en bra vecka!

O Carina, det kommer funka för er med, det är jag helt säker på *ler*